Hír: Cigánytanitványok az iskolában

Szeretettel köszöntelek a Célkeresztben - MONDJ IGAZAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 547 fő
  • Képek - 264 db
  • Videók - 544 db
  • Blogbejegyzések - 667 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Célkeresztben - MONDJ IGAZAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Célkeresztben - MONDJ IGAZAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 547 fő
  • Képek - 264 db
  • Videók - 544 db
  • Blogbejegyzések - 667 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Célkeresztben - MONDJ IGAZAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Célkeresztben - MONDJ IGAZAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 547 fő
  • Képek - 264 db
  • Videók - 544 db
  • Blogbejegyzések - 667 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Célkeresztben - MONDJ IGAZAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Célkeresztben - MONDJ IGAZAT közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 547 fő
  • Képek - 264 db
  • Videók - 544 db
  • Blogbejegyzések - 667 db
  • Fórumtémák - 12 db
  • Linkek - 203 db

Üdvözlettel,

Célkeresztben - MONDJ IGAZAT vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 Néhány perce kaptam üzenetben az alábbi levelet. Közreadom és vitára bocsájtom.

 

 

 

Kedves Mária Magdolna!


Pár perce kaptam ezt a levelet, s csak végigfutottam de megdöbbentő!

Úgy érzem, hogy tisztességes emberként közre kell adnom ezeket az információkat, hiszen nem rasszizmus az, ami írójában munkál, hanem a jövőféltés. S nagyon is egyetértek azzal, hogy változtatni kell, hiszen mint írja: a cigányok mindegyikének sem jó a mai helyzet!

"Cigány tanítványaink közül van több jó képességű, tehetséges és jó modorú gyerek is, akinek az oktatására kiemelt figyelmet szentelünk, talán azért is, hogy bizonyítsuk: nem a származás alapján tanítunk és nevelünk."


Csak közzéteszem a szöveget, hátha segít az együttgondolkodásban.
Szeretettel: Bene Gábor S.


A levél:

------Egy magyarországi általános iskolában tanítok középkorú tapasztalt kollektívában. Településünk nem Borsodban található, még csak nem is a közelében. Tágabb környezetünkben alig jelent problémát a cigánykérdés egyelőre. Bár egyik alsós gyerekünk a tanító nénijének már beszólt a minap, hogy hiába dumál, mer mán úgyis mink vagyunk többségben!
Iskolánkban félévzáró értekezletet tartottunk, melyen a szokásoknak megfelelően értékeltük az osztályok teljesítményét elsőtől nyolcadikig. Az alábbi értékelés az elsősök osztályfőnökétől és napközis nevelőitől származik, akiknek a nevét (mint ahogy iskolánk, településünk, megyénk és jómagam nevét sem) nem teszem közzé, okulva egyebek mellett a tanárverésekből és a miskolci rendőrkapitány esetéből, aki bátorkodott szakmai kérdésekben tényeket közzétenni a cigánybűnözésről - szóval, mert félünk. A pedagógus kollégák szavait, mondatait szó szerint közlöm. Nem rendszereztem tematikailag a mondatokat, úgy írtam le, ahogy azok elhangoztak.

1. osztály félévi értékelése (2008/09): Az osztályomba járó gyerekek túlnyomó többsége kritikán aluli képességekkel és szülői háttérrel rendelkezik. Mindössze négyen vannak, akik megfelelő családi háttérrel rendelkeznek.
Szaguk alapján - nem félek kimondani - büdösekre és illatosokra osztom az osztályt. Ha szóvá teszem a szülőknek, hogy a gyerekük mosdatlanul jön iskolába, ordibálnak, fenyegetőznek Mi köze hozzája, magának az a dolga, hogy megtaniccsa! Vannak, akiknek a kezén hétfőn még ott van a pénteki vízfesték nyoma. Volt, akinek a ruháján és a hajában hetekig ott volt az ételmaradék. Már pedig nem fogom hagyni, hogy büdösen, koszosan járjanak az osztályomba! (Megjegyzés: Van, akinek retkes a bőre, és gyakori a tetvesedés az iskolában.)
A gyerekek követelőzők, akaratosak, hangosak, türelmetlenek, irigyek, koszosak, mosdatlanok. Vannak közöttük, akik éheznek, és ez számukra fizikai fájdalmat okoz. Az az igazság, hogy többek szüleit kiskorúak veszélyeztetése miatt fel kellene jelentenünk. Egyelőre nem tettük, mert bizonyítani is kellene, és ki tudja, mi lenne a következménye. A minap este felhívott otthon mobilion az egyik gyerek családja és megfenyegetett. Senkinek nem adtam meg a mobil számomat.
A Családsegítő Szolgálatnak szóltunk már, de a szolgálat munkatársainak segítségét is durván visszautasítják. Az osztályban többeknek nincs téli ruházata, a legnagyobb fagyban is vászoncipőben járnak, de kólára, chipsre és ékszerekre valahonnan futja.
A képességeikről szólva: A szóbeli kérdéseket nem értik, nem fogják fel. A betűk hangjait nem hallják meg, nem tudják értelmezni. Nem tudnak egymással játszani, csak veszekedni, és egyfolytában ordítoznak. Némi javulás, hogy az osztály legdurvább gyereke már nem verekszi végig az egész napot. Négy gyerek kivételével nem tudnak semmit, nem ismerik a betűket, a számokat. Hazudnak és lopnak, pedig csak 6 évesek. Nem úgy lopnak, hogy elcsenik az asztalról a radírt vagy a ceruzát, hanem előre megfontoltan, kitervelten. A lányok erőszakoskodnak a fiúkkal. Rájuk másznak, tapizzák, csókolgatják őket, a fiúk igyekeznek menekülni.
Az iskolai élet egy végeláthatatlan küzdelem az osztályban. Semmit sem érnek a tanult és a korábbi osztályaimban sikerrel alkalmazott pedagógiai módszerek, pedig azokban az osztályokban is volt gondom bőven. Amíg egy szót leírnak, kétszer-háromszor beesnek a pad alá, mert nem tudnak egy helyben ülni. Tudják viszont betéve a Tv-sorozatok tartalmát. Éjszaka is a Tv előtt ülnek, mert elmondják, hogy mi volt az esti horror és pornó filmekben.
Óriási bajok, súlyos bajok vannak! A minap egyikük lepisilte a másik táskáját és tetves ribancnak nevezték egymást. A könyvet legtöbbször félre kell tetetnünk velük órán, mert remény sincs arra, hogy haladjunk az anyaggal, inkább megpróbálunk a tanítás helyett nevelni, amennyire lehet. Legtöbbnek nincs felszerelése, tolltartója, tornacucca, és mellette játsszák az agyukat. Ha a gyerek semmit sem tanul az iskolában, akkor is jobb helyen van itt, mint otthon. Egyiküknek év eleje óta egy aláírás sincs az ellenőrzőjében, félévkor a szülő mégis rám rontott, reklamált a gyerek értékelése miatt.

Folyamatosan hadakozunk a szülőkkel.

Nem tudnak egy helyben ülni, egyáltalán a széket használni, nem tudnak orrot fújni, ceruzát használni. Egyik kezemmel a ceruzás kezét fogom, másikkal mutatom, hogy hova nézzen.

Nem figyel fel a saját nevére!

A lapot középen kezdi el nézegetni és nem a bal felső saroknál. Mint egy majom, úgy mutogatom neki ugyanazt az ábrát egyszerre a táblán, és a könyvben is, nem tudja, hogy mit kell néznie. Nem tudja, melyik a jobb és a bal keze. Nem ismerik az alatta, fölötte, mellette fogalmakat.

A menzán nem tudja a kanalat használni. A száját teszi bele a rizsbe, úgy lapátolja be az ételt, gyorsan, mohón, mint a kutyák. Nem tudják használni a WC-t. Már az oviba sem jártak rendesen. Ha a kötelező nagycsoportba be is volt íratva a gyerek, egy napot járt, két hétig hiányozott, így ment egész évben.

A leggyakrabban használt szavuk az, hogy Akarom, Akarom, Akarom!!

Eddig az idézet. Néhány egészen elképesztő történetet kihagytam, mert beazonosíthatóvá tenne minket.

Iskolánkban még valamivel kevesebb a cigány, mint a magyar gyerek. Ismerve az elsősök és az óvodás gyerekek összetételét, egy, legfeljebb két éven belül megfordul az arány. (Megjegyzem: tantestületünk nem jogosult a problémás gyerekeket tanító pedagógusoknak járó illetményre nem mintha ez megoldást jelentene, legfeljebb a fizetésünk haladná meg a százezer forintot.) A kollektíva amúgy kiváló, mondhatnám, hogy rutinos, harcedzett.

Jól tudjuk, hogy kis újjal sem nyúlhatunk hozzá a cigánygyerekhez, amikor órán lehülyéz, tudjuk, hogy nem érdemes még csak kiabálnunk sem a kezelhetetlen tanítvánnyal, mert bejön az öntudatos cigánycsalád, ordibál, fenyegetőzik, netán kiveszi a gyereket az iskolából, mi meg bezárhatunk, mert a kritikus alá csökken a létszám. Sajnos igaza van a borsodi cigányvajdának, aki így fogalmazott a minap: egy cigánygyereknek több joga van, mint a tanárnak!

Egy ideje észrevettük, hogy nem egyenlő mércével mérjük a magyar és cigánygyerekeket. Hátrányos megkülönböztetésben részesítjük a normális családi helyzetben lévő tanítványainkat azáltal, hogy a neveletlen és gyakran buta gyerekekkel kénytelenek vagyunk elnézőbbek lenni, mert számolnunk kell a kellemetlen következményekkel. Az integrált oktatás következtében szinte minden osztályban hátrányt szenvednek a magyar gyerekek, mert az állandó fegyelmezési kényszer tőlük veszi el az időt. Mivel a 70-es IQ fölötti gyerekeket már integráltan kell tanítanunk, alig van lehetőségünk a tehetséggondozásra. (Megjegyzem. amikor integrált oktatásról beszélünk, akkor ez iskolánkban ettől a tanévtől már a kisebbségben lévő magyar gyerekek cigány osztályokban való tanítását jelenti.)

A cigányok parasztgyereknek nevezik a magyar gyerekeket, mégsem megy senki az ombudsmanhoz, de kikérik maguknak, ha a tanár vagy a tankönyv a cigány szót használja rájuk.

Egyik kolléga sem cigánygyűlölő. Mi több, mi köszönünk előre az utcán a cigány tanítványaink szüleinek, igyekszünk alkalmazkodni a kihívásokhoz.

Cigány tanítványaink közül van több jó képességű, tehetséges és jó modorú gyerek is, akinek az oktatására kiemelt figyelmet szentelünk, talán azért is, hogy bizonyítsuk: nem a származás alapján tanítunk és nevelünk. És ez valóban így is van. És bármennyi gond is van velük, sajnáljuk azokat a cigánygyerekeket, akik minősíthetetlen családi környezetből, koszos putrikból, netán éhezve jönnek iskolába. Számunkra ugyanakkor nem kérdés, hogy létezik-e Magyarországon cigánykérdés, mert mi tudjuk, a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy létezik, bármit mondjanak is a politikusok. Aki ezt tagadja és nem tesz ellene semmit, az felelőtlen és bűnös politikát folytat.

Nehéz megmondani, hogy mi lenne a megoldás, és nem is a mi dolgunk, mi csak normális körülmények között szeretnénk tanítani, mert ez a szakmánk, ez a hivatásunk. De tisztán látjuk, kiket adunk tovább a szakmunkásképzőkbe, és tudjuk, hogy ha így folytatódik, 10-20 év múlva már nem lesz ebben az országban elég képzett dolgos kéz, és nem lesz, aki megtermelje a nyugdíjunkat. És azt is látjuk - a KSH népességi adatai is előrejelzik -, hogy rövidesen kisebbségbe kerül a magyarság saját hazájában. S ha a többség olyan lesz, mint a mostani alsósaink - márpedig csodát a legnagyobb erőfeszítések árán sem tudunk tenni velük -,
Isten óvja hazánkat, gyermekeinket és unokáinkat!

Címkék: cigánytanítványok

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Az LMP programjában találtam ezeket a célkitűzéseket:
Cigányság. Ez a szó azonnali negatív reakciókat vált ki. Hogyan jutottunk odáig, hogy emberek százezrei élnek teljes esélytelenségben? Hogy bizonyos környékekre sötétedés után még a mentő sem szívesen megy? És legfőképp: mi a megoldás?

Színvak esélyteremtő politika
Igazi értelmiségi szövegnek látszik, pedig bele van sűrítve a lényeg:

Színvak, azaz nem szabad diszkriminálni. Negatívan azt persze tudjuk, hogy nem. De pozitívan sem, mert többet árt, mint használ. A szegénység felszámolása a cél, nem pedig a cigányság támogatása.
És esélyteremtő. Azaz nem elégszünk meg az eddigi gyakorlattal, a „dobjunk nekik egy kis segélyt, hogy ne menjenek lopni” megoldással (?), hanem olyan rendszert teremtünk, ami munkakeresésre, együttműködésre ösztönöz.
És hogy ez a szépen hangzó elv mitől valósulna meg? Lássuk.

Garantált minimumjövedelem
A szegénység elleni harc egyik fő eszköze, hogy egy minimális jövedelmi szintet mindenkinek biztosítani kell. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a család összes jövedelme nem lehet egy megadott, a tagok számától függő szint alatt. Egyedülálló felnőtt esetében ez a szint kb. a minimálnyugdíj (30 ezer Ft), egy kétgyerekes család esetén pedig kb. 80 ezer. A család egyéb jövedelmi forrásai (pl. családi pótlék, rezsitámogatás, gyes, gyed, munkabér) ebből levonandók, a maradékot az állam kipótolja. Cserébe meg lehet szüntetni néhány - erősítendő - természetbeni juttatáson (pl. rezsitámogatás, étkeztetés) kívül az összes segélyt, radikálisan egyszerűsítve a mai túlburjánzó, nem túl hatékony rendszert.

Munkakeresésre, munkavállalásra ösztönzés
A garantált minimumjövedelem azonban csak annak garantált, aki együttműködik a munkaügyi hatóságokkal. Aki rendszeresen látogatja a munkaügyi központot, aki elfogadja a felkínált állást, közmunkát vagy képzést. Francia mintára számos egyéb, a normális együttélést elősegítő feltételt lehet szabni, azonban arra vigyázni kell, hogy ezek valóban könnyen betarthatók és értelmesek legyenek.

Rend, biztonság
Igen, az LMP is észrevette, hogy a rendre igény van. Alapvető emberi szükséglet a fizikai biztonság. Aki a testi épségét félti, az - teljesen érthető módon - nem vevő magasabb szintű eszmékre. Az erőszakmentesség tehát az alapvető vezérelv akkor, amikor azt mondjuk: teremtsünk egy erősebb szociális szolgáltatói hálót, de teremtsünk mellé közösségi rendőrséget és egy, a helyi alvilággal, uzsorásokkal szemben sikerrel fellépő központi egységet is. A jogállamnak vissza kell térnie a telepekre és szegénynegyedekbe, ezek igazgatását nem engedheti át az itt élőket kiszolgáltatott helyzetben tartó családoknak.

Emellett azokon a településeken, ahol komoly konfliktus alakult ki, egy állami felügyelet alatt álló, de a helyi önkormányzattal együttműködő feszültségoldó „béketest” bevetését javasoljuk. Az első a szép szó és a segítség. De kell az erő is, ha a békés eszközök esetleg kudarcot vallanának.

Adjunk esélyt a képzetlenek foglalkoztatására
Zöld adók bevezetésével a költségvetési egyensúly megtartása mellett is csökkenthetőek a munkavállalást terhelő járulékok: minden jövedelmi sávban 20-30%-kal csökkentenénk a terheket, így elérhető, hogy a munkaigényesebb ágazatok megerősödjenek, és a képzetleneket is alkalmazzák. Emellett környezetvédelmi beruházási programokkal, például energiatakarékossági felújításokkal, a közösségi közlekedés fejlesztésével, vagy az új Vásárhelyi-terv megvalósításával körülbelül 80-100 ezer új munkahelyet lehetne létrehozni. A mezőgazdasági támogatások átalakításával, az ökológiai gazdálkodás támogatásával a hátrányos helyzetű régiókban lévő munkahelyek száma is növelhető. A még így is munka nélkül maradóknak zöld közmunka-projekteket indítanánk.

Kötelező óvoda, integrált oktatás
Hosszabb távon a fő cél megszüntetni a hátrányos helyzet újratermelődését. A hátrányos helyzetet viszont az iskola már nehezen képes kezelni, a rossz körülmények között nevelkedő gyerekekkel ennél korábban, már óvodás korban foglalkozni kell. Az alapvető készségeket így már megszerző kisgyerekek sokkal könnyebben veszik az iskolai akadályokat. Az iskolában integrált osztályokra van szükség. Ne érezze a cigány kissrác, hogy őt kiszelektálják, és a hülyék közé rakják. Persze ehhez meg kell erősíteni az alapfokú oktatást, amihez többletforrások kellenek. Ezek a források a mára túlburjánzott felsőoktatás visszafogásával könnyedén megteremthetők.


Rövid távon tehát biztosítjuk a létfenntartást egy átlátható, igazságos segélyezési rendszerrel és visszaszorítjuk az erőszakot, ami jelenleg lehetetlenné tesz minden erőfeszítést. Középtávon - főként az adórendszer reformjával és célzott támogatásokkal - beindítjuk a képzetleneket is foglalkoztatni tudó gazdasági ágazatokat. És közben - talán legfontosabb intézkedésként - megváltoztatjuk az oktatást, hiszen a hosszú távú esélyegyenlőség csak kiváló alapfokú oktatás mellett biztosított.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu